Economie de combustibil
Principalul beneficiu al azotului este structura sa moleculară. Moleculele de azot sunt considerabil mai mari decât moleculele de oxigen, astfel încât acestea nu pot pătrunde printre porii din anvelope, rezultând drept beneficiu o pierdere de presiune mult încetinită.
Presiunea scăzută în anvelope determină o rezistență mai mare la înaintare, implicit un consum de combustibil și emisii de noxe mai mari.
Serviceul Partener Auto Profi poate presuriza anvelopele autovevhicului vost ru cu azot. Veniţi şi vă veţi convinge de mbeneficii!
Siguranță în condus
Siguranța pasagerilor este primordială pentru fiecare dintre noi. Este dovedit că 90% din exploziile anvelopelor au la origine presiunea scăzută din interiorul cauciucurilor. În cazul în care presiunea rămâne constantă, ca în cazul presurizării cu azot, riscul de rulare cu presiune scăzută și implicit riscul de explozie a anvelopei sunt eliminate.
Totodată, azotul este un gaz care nu își modifică temperatura, indiferent de temperatura regăsită la nivelul suprafeței de drum sau de fenomenul de frecare a pneului de carosabil, iar presiunea rămâne constantă. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeței de rulare se ating temperaturi între 60 și 80 de grade Celsius, care încing pneul și aerul din interiorul său. În cazul azotului, în anvelope temperatura se menține în jurul valorilor de 30 -> 40 de grade Celsius.
Astfel se reduce până aproape de zero riscul unei explozii cauzate de o supraîncălzire a pneurilor.