De voie sau de nevoie, cu siguranță că te-ai aflat de cel puțin de câteva ori în ipostaza în care să vrei să faci singur diferite reparații singur mașinii tale. Schimbatul uleiului, o bujie care dădea semne de îmbătrânire sau poate un filtru uzat, iată numai câteva exemple de lucrări care crezi că pot fi făcute și fără ajutorul unui service auto.
Dar te-ai întrebat vreodată cât de sigure și bine făcute sunt aceste reparații pe care le faci? Costurile și complexitatea mașinilor noi fac ca unele reparații să rămână cel mai bine pe mâna profesioniștilor, de aceea îți arătam în rândurile ce urmează o serie de reparații pe care este bine să le faci doar în service.
1. Diagnosticarea motorului
În ziua de azi este destul de ușor să înțelegi indicatorii de bord care se aprind, mai ales când tehnologia a evoluat și au apărut tot felul de aplicații mobile care te ajută să înțelegi mai bine ce se întâmplă în interiorul motorului tău. Însă multe dintre codurile de verificare ale motorului sunt neclare și necesită echipamente mai sofisticate pentru a putea trage o concluzie asupra problemei. Chiar și după ce ai investit în scanere OBD2, tot nu ai claritate asupra problemei. Un service auto va alege echipamentele și metodele de testere cele mai potrivite pentru a stabili cu exactitate ce poate fi făcut.
2. Schimbarea anvelopelor
Poate au fost ocazii când ți-ai schimbat singur anvelopele, dar un serviciu de schimbare a acestora include și o reechilibrare și o verificare a uzurii. De asemenea, ar trebui să acorzi o importanță deosebită prezoanelor, care au un rol cheie în siguranța mașinii; schimbatul roților în necunoștință de cauză, poate atrage de la sine ruperea acestora. Profesioniștii știu că fiecare model de mașină și tip de jantă are un cuplu recomandat de strângere a rezoanelor. Acesta trebuie respectat din motive de siguranță, dar și pentru a nu uza prematur filetul sau a forța jantele.
3. Încărcarea cu freon a instalației de aer condiționat a mașinii
Pentru a încărca cu freon aerul condiționat ai nevoie de un kit de încărcare, însă înainte de a fugi la magazin pentru a cumpăra un astfel de kit, gândește-te că aerul condiționat din mașina ta este parte dintr-un sistem închis etanș. Toate sistemele de climatizare pierd anual, în mod natural, 10-15% din cantitatea de freon. Scurgerile de freon și defectele pot fi diagnosticate și reparate înainte de a deveni serioase. Dacă încerci să faci această operațiune singur, pot fi înregistrate neajunsuri atât din punct de vedere al eficienței sistemului, cât și din punct de vedere al economiei de combustibil.
4. Reparația motorului
Orice pasionat de mașini a încercat la un moment dat să înțeleagă cum funcționează motorul autoturismului său. Mai mult, poate chiar ai și încercat să îl repare la un moment dat. Însă motoarele mai noi înglobează tehnologii noi și au toleranțe incredibil de strânse, care necesită un cuplu specific de fixare cu multe piulițe și șuruburi. Și nu uita, piesele montate de tine își pierd garanția oferită de producător. Chiar dacă poți cumpăra o piesă necesară la mașină de la un magazin de piese auto și ești în stare să o montezi singur, producătorul sau magazinul nu o va înlocui intr-un eventual caz, dacă piesa nu e montată în baza unui deviz.
5. Reparațiile suspensiilor
Sistemul de suspensie al mașinii este un mecanism care face legătura între roți și caroseria mașinii și reprezintă o parte importantă din ceea ce face ca mașina ta să fie sigură. Atunci când adaugi componente noi, poți strica specificațiile de aliniere, prin urmare normele de siguranță nu vor mai fi aceleași, iar anvelopele tale vor avea de suferit. Din nou, ai încredere în profesioniști pentru a repara suspensiile!
Reparațiile obișnuite al maşinii tale este bine să le faci îmreună cu partenerul tău de încredere – Dericeul Partener auto Profi, unde mecanicii sunt pregătiți să te ajute cu orice lucrare de service auto.